Slipstream – Agencja Marketing Automation

Agencja Marketing Automation wdrażająca strategie i kampanie marketingowe w systemach SALESmanago, Freshmail, YouLead i innych.

Dynamiczny pop-up za darmo. Generowanie leadów przez wtyczkę SumoMe.

SumoMe to w zasadzie nie tyle wtyczka, co cały kombajn mechanizmów i narzędzi wspomagających generowanie leadów, poprawę konwersji i inne działania marketingowe on-site. Korzysta z niej już ponad 1 mln osób na całym świecie i warto, żeby zyskała większą popularność również w Polsce. SumoMe ma pakiet płatny, jednak darmowy z powodzeniem realizuje wiele kluczowych funkcji marketingowych.

Poniżej dowiesz się jak ustawić dynamiczne pop-up’y w darmowej wersji SumoMe

Możliwości pakietu SumoMe dorównują, a w niektórych kwestiach przewyższają możliwości drogich systemów Marketing Automation. Najważniejszą zaletą jest jednak banalna przejrzystość i prostota obsługi – dosłownie w 15 minut można mieć na stronie pełen pakiet niezawodnych i skutecznych rozwiązań zwiększających konwersję.

Możliwości marketingowe pakietu SumoMe

Instalując wtyczkę SumoMe dostajesz dostęp do pełnego pakietu narzędzi – domyślnie wszystkie są nieaktywne, a Ty z poziomu wtyczki możesz aktywować i konfigurować elementy, których chcesz użyć. Znajdziesz tam m.in. mapy kliknięć, mapy scrollowania (pokazując do którego momentu strony przewijają odwiedzający), panele do udostępniania w social media czy też pop-up’y i sidebary. Poniżej skupimy się na dwóch ostatnich. Zacznijmy od początku – instalacja pakietu.

Instalacja i konfiguracja pakietu SumoMe

SumoMe instaluje się w WordPress analogicznie do każdej innej wtyczki. Po instalacji w menu Ustawienia->SumoMe dostajemy siteID naszej strony. Następnie zakładamy konto w SumoMe (będąc zalogowanym do WordPressa w prawym dolnym rogu jest mały niebieski sidebar SumoMe – tam możemy się zarejestrować, z tego poziomu też będziemy konfigurować wtyczke).

Gdy jesteśmy już zarejestrowani i mamy zintegrowane siteID ze stroną (wklejenie jej w odpowiednie miejsce to wszystko co trzeba zrobić!) klikamy w ikonę korony na sidebarze. Wyświetla nam się lista narzędzi w pakiecie.

sumome-generowanie-leadów

W tym wpisie omówimy narzędzie List Builder, służące wyświetlaniu formularzy zapisu do newslettera w formie pop-upów.

List Builder – dynamiczny pop-up w 3 minuty

List builder to narzędzie do zbierania bazy mailingowej za pomocą wyświetlania inteligentnych pop-up’ów na stronie. Dla niezaznajomionych z pojęciem – pop-up to okienko wyskakująca nad stroną którą przeglądamy. Dla twierdzących, że to nie może działać, bo „ja to zawsze zamykam” – to jedno z lepiej działających narzędzi do generowania leadów i zbierania bazy adresowej dostępnych w ogóle.

Pop-up z SumoMe domyślnie integruje się z szeregiem systemów mailingowych, w tym z dwoma popularnymi w Polsce – GetResponse i Mailchimp. Da się go też zintegrować z jakimkolwiek innym systemem, w tym z rozwiązaniami Marketing Automation – o tym dalej.

Opcje dostępne w List Builder

Po aktywowaniu wtyczki List Builder (jedno kliknięcie) i zainstalowaniu jej (0 kliknięć, 7 sekund) otrzymujemy menu w którym konfigurujemy pop-up’y. Co ważne – może być ich więcej niż 1. Poniżej podstawowy pop-up, który wyświetlamy na slipstream.pl

formularz-pop-up

Opcje jakie otrzymujemy w lewym menu:

Active. Jednym kliknięciem błyskawicznie aktywujemy lub wyłączamy pop-up. Pop-up aktywny działa oczywiście cały czas, niezależnie od tego, czy jesteśmy akurat zalogowani do panelu administracyjnego.

Emails. Pokazuje liczbę zebranych adresów email, a także wykres z ilością wyświetlonych pop-upów i nałożony na niego drugi – z ilością wypełnień każdego dnia. Z tego miejsca można pobrać listę subskrybentów jako plik CSV.

baza-mailingowa

-Design. Tutaj stylizujemy nasz pop-up. W darmowej wersji dostępny jest tylko jeden szablon, w płatnej dostajemy kilkadziesiąt różnych, dopracowanych graficznie propozycji. Jeśli jednak chodzi o konwersję – już ta darmowa wersja jest dobrze zoptymalizowana i w zasadzie bliska ideału, więc tylko estetyczne ambicje przemawiają za jej zmianą. Stylizacja wersji darmowej jest wystarczająca – zmiana kolorów, fontów, wszystkich tekstów i wybór z 4 różnych rozmiarów okienka to w zasadzie wszystko co potrzebne do skutecznego działania. Można używać znaczników html 🙂 W punkcie pierwszym opisu List Buildera widać przykładowe zmiany w naszym pop-upie.

Fields. Tu wybieramy pola formularza. Do zbierania listy wystarczy sam email, ale jeśli chcemy mocniej segmentować bazę, możemy poprosić o kolejne informacje – wszystkie są atrybutami wersji płatnej. Dostajemy pełen pakiet od imienia po stronę internetową czy kod pocztowy.

Behaviour i Display Rules. W tych zakładkach ustalamy kiedy i komu pop-up ma się wyświetlać i co ma się dziać po wyświetleniu. Możemy whitelistować lub wykluczyć konkretne strony lub kategorie, ustalić odstęp między wyświetleniami dla jednej osoby ( w godzinach, dniach, tygodniach lub miesiącach), czas od momentu włączenia strony po którym pop-up ma się aktywować (dwie opcje – manualna, po x sekundach, lub automatyczna (smart), w której za wybór momentu odpowiada mechanizm rekomendacji o nieznanym bliżej działaniu).

Services. Tu integrujemy formularz na pop-upie z systemem mailingowym – jak wszystko w SumoMe również ta czynność jest banalnie prosta. W przypadku GetResponse jest to wpisanie jednej linijki kodu autoryzującego:

getresponse-popup

 

-A/B Test i Tracking Pixel – przydatne opcje z wersji Pro. Pierwsza to klasyczny split test dwóch różnych pop-upów, w drugiej możemy odpalać równocześnie z pop-upem pixele trackujące do remarketingu – to jest też oczywiście do zrealizowania na inne sposoby.

Advanced. Ta groźnie brzmiąca nazwa to po prostu miejsce, w którym wklejamy nasz własny kod całego szablonu html i css. Plusy – można tu umieścić ramkę z szablonem z dowolnej strony lub systemu mailingowego lub marketing automation, tym samym integrując pop-up SumoMe np. z Leadsiusem, Freshmail lub SALESmanago.

 

I tyle. W 5 minut mamy pop-up’y na wszystkich stronach na których potrzebujemy, z ładnym, korzystającym z technologii Yield Tech efektem „trzęsącego wejścia”. Pop-upy działają płynnie, odpalają się w momencie który ustawiliśmy, całość jest bardzo stabilna i godna zaufania. Statystyki są czytelne i przekazują wszystko co potrzebne (ilość wyświetleń, wypełnień, konwersje i wykres statystyk dziennych plus generowanie automatyczne listy w CSV). Słowem – nie ma się do czego przyczepić, i dla osób poszukujących pop-upów na strone jest to świetne rozwiązanie.

Cały pakiet SumoMe jest do pobrania tutaj.

 

Proudly powered by WordPress